» » عیسی علیزاده: باشگاه «دانشجومعلم قرآن» راه‌اندازی شود
عیسی علیزاده: باشگاه «دانشجومعلم قرآن» راه‌اندازی شود
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با بیان اینکه اگر ادعا کنیم اساس فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی از همان ابتدا قرآنی بوده، ادعای گزافی نیست، گفت: پیشنهاد می‌کنم موضوع مجریان طرح باشگاه دانشجومعلم قرآنی ‌در راستای ارتباط و انسجام بیشتر برای استفاده از تجربیات یکدیگر دنبال شود.

به گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی شب گذشته، چهارم مردادماه در چهل‌وسومین دوره طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم که به میزبانی جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی در اردوگاه ثامن‌الائمه(ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی را به عنوان یک جهاد قرآنی می‌شناسیم چرا که اتفاقات مهم قرآنی از جمله برگزاری چندین دوره جشنواره قرآنی و یک دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و برنامه‌هایی با موضوعات قرآنی را در این واحد شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ۱۶ مرداد و سالروز تشکیل جهاددانشگاهی هستیم، ضمن تشکر از مسئولان جهاددانشگاهی واحد مشهد، بیان کرد: اگر ادعا کنیم اساس فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی از همان ابتدا قرآنی بوده ادعای گزافی نیست.

علیزاده اظهار کرد: ما فعالیت‌های جهاددانشگاهی را با برگزاری جشنواره ملی قرآن آغاز کردیم و از دل این جشنواره نیروهای متخصص قرآنی پرورش یافتند که در در حال حاضر در قسمت‌های مختلف جهاددانشگاهی سراسر کشور مشغول فعالیت هستند. اولین خبرگزاری قرآنی، اولین مرکز رشد فعالیت‌های قرآنی، اولین پژوهش‌های قرآنی که مجموعه‌های منحصر به فردی هستند که از سوی جهاددانشگاهی راه‌اندازی شده‌اند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ادامه داد: این مجموعه منسجمی که ما در سطح کشور داریم و این ساختار در تمام کشور، تکرار می‌شود و در هر یک از این مجموعه‎ها اتفاقات خوب و مؤثری می‌افتد.

علیزاده گفت: برگزاری این دوره در مشهد از چند نظر منحصر به فرد است. اول اینکه در جوار آستان قدس رضوی برگزار می‌شود و قطعاً برکات و معنویت این آستان مقدس مشمول این برنامه خواهد شد. دومین دلیل، برگزاری اردویی این برنامه است که تأثیر برنامه‌های اردویی به مراتب از دوره‌های مجازی و مکاتبه‌ای بیشتر است.

وی اظهار کرد: در کنار برنامه‌های تخصصی و آموزش قرآن بحث فضای مجازی در کنار این برنامه فراهم شده که از ممیزه‌های این طرح است و پیشنهاد می‌کنم موضوع مجریان طرح باشگاه دانشجومعلم قرآن‌ ‌در راستای ارتباط و انسجام بیشتر برای استفاده از تجربیات یکدیگر دنبال شود.
در ادامه این مراسم هادی بختیاری، مشاوره فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی ضمن عرض خیرمقدم به حاضران و تشکر از مجریان و برگزارکنندگان طرح دانشجومعلم با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) افزود: حضرت می‌فرمایند: «خیرکم من تعلم القرآن و علمه» بهترین شما کسانی هستند که قرآن بیاموزند و به دیگران آموزش دهند.

وی گفت: امیدواریم که همه ما به ویژه دانشجویان شرکت‌کننده در این برنامه قرآنی که در سنین جوانی هستند به توفیق فراگیری و عمل به قرآن نائل شویم و‌ انس ما با قرآن با گوشت و خون ما عجین شود.

98/05/5