» » گزارش ایکنا از غرفه جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن از برپایی کارگاه خطوط قرآنی تا سلامت معنوی
گزارش ایکنا از غرفه جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن از برپایی کارگاه خطوط قرآنی تا سلامت معنوی

در غرفه جهاددانشگاهی بیست‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم کارگاه آموزشی آشنایی با خطوط قرآنی و کتیبه‌های خط ثلث برگزار شد و سبک زندگی اسلامی و سلامت معنوی بازدیدکنندگان مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش ایکنا، یکی از پرمخاطب‌ترین غرفه‌های بخش دانشگاهی بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم غرفه جهاد دانشگاهی است که برنامه‌های ویژه‌ای برای مخاطبان در عصر سومین روز از اردیبهشت برگزار کرد.

در همین راستا به مناسبت شب‌های قدر کارگاه آموزشی آشنایی با خطوط قرآنی و کتیبه‌های خط ثلث در این غرفه برگزار شد. در این کارگاه پنج تن از هنرجویان رشته خوشنویسی که پیشتر در نمایشگاه‌های جهاددانشگاهی حضور داشتند و مقاماتی کسب کرده بودند شرکت کردند.

این هنرجویان طریقه نوشتن کتیبه‌های خط ثلث و تفاوت خطوط مختلف مانند ثلث و انواع نسخ را از استاد حامد توسلی فرا گرفتند و تمرینات ویژه‌ای انجام دادند.

در بخش دیگری ارزیابی سبک زندگی اسلامی و سلامت معنوی بازدیدکنندگان علاقه‌مند انجام می‌شد در این بخش ده مولفه سبک زندگی اسلامی و قرآنی از مخاطبان مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت برای بازدیدکنندگان مشخص می‌شد که تا چه اندازه به این نوع سبک زندگی وفادار هستند.

در بخش دیگری از این غرفه سلامت معنوی بازدیدکنندگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و ارزیابی هوشی از بزرگسالان و بچه‌ها نیز انجام می‌شد.

1/02/5